fbpx

Prvý SsangYong Korando dorazil do Česka. Vieme, kedy sa objaví na trhu.

Slovenské zastúpenie automobilky SsangYong dnes na svojej pražskej konferencii s českými a slovenskými dílermi ukázalo svoj najnovší model, kompaktné SUV Korando, ktoré by malo na slovenský trh doraziť už v priebehu pár týždňov. A my sme mali unikátnu šancu byť pri tom.

Značka SsangYong na slovenskom trhu rozhodne nestráca čas. Od svojho januárového návratu postupne predstavila prémiové pôsobiace SUV Rexton, mestský crossover Tivoli, praktický pick-up Musso Grand a teraz do Česka priviezla aj prvé kompaktné SUV Korando, ktoré si odbilo svoju premiéru na tohtoročnom ženevskom autosalóne.

Elegán európskeho strihu

Už od marca tak vieme, že nové Korando vsádza predovšetkým na hranaté, maskulínny a výrazné tvary, ktoré odkukal od väčšieho Rexton.  Jeho predok, ktorý u prezentovanom modely zdobili LED svetlomety, dokonca štýlovo zapadá do európskych dizajnových štandardov.

Moderný a prémiový 

Miestom, kde Korando skutočne boduje, je interiér. Ten pôsobí moderne, priestranne a nechýba mu ani bohatá technologická výbava. Hneď na prvý pohľad ma zaujal digitálny prístrojový štít, ktorý má slušné rozlíšenie a ľúbivú grafiku. Obrazovka infotainmentu, ktorý je zhodný s Rexton, je umiestnená ktorej v palubnej doske. Reakcie na dotyk sú ale svižné, menu je jednoduché a zabudovaná navigácia TomTom s vami porozprávajú česky.

Pod panelom infotainmentu sa nachádza ovládanie digitálnej dvojzónovej klimatizácie, ktorá ukazuje zvolenú teplotu v strede otočných ovládačov. Je to síce drobnosť, ale pekná. Ešte o niečo ktorej potom nájdeme trojstupňové ovládanie ventilovaných a vyhrievaných predných sedadiel.

Interiér pôsobí pevne a nemožno mu uprieť prémiový vzhľad. To napokon podčiarkuje netradičné osvetlenie v palubnej doske a výplniach dverí, ktoré vytvára priestorový dojem.

Priestor vám chýbať nebude

Čo sa pohodlia posádky týka, nie je si načo sťažovať. Predné sedadlá pôsobia komfortne a ponúkajú aj elektrické ovládanie s možnosťou prifuknutia bedrovej opierky, zatiaľ čo u zadných sedadiel je možné upraviť sklon operadla. Volant je samozrejme možné nastaviť v dvoch smeroch. Priestoru je potom v oboch radoch skutočne viac než dosť – a to ako nad hlavou, tak pred kolenami. Sám za seba som si pri svojich 183 cm sadol s prehľadom a veľkou rezervou.

Batožinový priestor je potom so svojím základným objemom 551 litrov jedným z premiantov svojho segmentu, v ktorom sa Korando stretne napríklad so Škodou Karoq (základný objem 521 l), Peugeotom 3008 (základný objem 520l alebo Daciou Duster (základný objem 445 l). Po sklopení zadných sedadiel potom Korando ponúkne 1248 litrov, čím už ale na niektoré konkurentmi stráca.

Osobne sa mi však páčilo aj dvojité dno batožinového priestoru, ktorým možno kufor ľahko rozdeliť, vyrovnať schod po sklopení sedadiel alebo si uľahčiť námahu pri vyťahovaní ťažších predmetov. Po stranách potom nechýbali ani háčiky s jednoduchou sieťkou, zadná roletka sa dá kvôli možnosti sklápanie zadných operadiel posúvať a v prípade potreby aj jednoducho uložiť do špeciálne pripraveného priestoru. Pod dvojitým dnom kufra potom môže byť uložená buď rezerva, alebo opravná sada.

Vždy so štyrmi valcami

Na slovenský trh dorazí Korando s dvojicou motorizácií. Pre záujemcov o benzínové motory je pripravený preplňovaný štvorvalec 1.5 GDI s filtrom pevných častíc, ktorý ponúkne výkon 120 kW (163 k) s krútiacim momentom až 280 Nm. Dieselové pohonné jednotky zastupuje tisícšesťstovka s výkonom 100 kW (136 k) so systémom vstrekovania AdBlue. Či sa objavia aj ďalšie motorizácie zatiaľ nie je isté, vedenie automobilky SsangYong sa však chce uberať cestou postupnej elektrifikácie, vďaka ktorej by sa mal budúcom rokom predstaviť aj elektromobil na platforme Koranda.

Obe motorizácie bude možné spárovať ako s šesťstupňovým manuálom, tak šesťstupňovým automatom Aisin. Ku každej kombinácii je pritom možné objednať aj pohon všetkých kolies, ktorý okrem automatického režimu ponúka ešte režim Sport / Snow a Lock, ktorý uzamkne rozdelenie krútiaceho momentu 50/50 medzi obe nápravy.

Korando je navyše prvým modelom automobilky, ktorý v nedávnych Euro NCAP testoch 2019 získal plný počet hviezdičiek. Svoj podiel na tom mali aj sofistikované bezpečnostné a asistenčné systémy, medzi ktorými nechýba automatické núdzové brzdenie alebo systém sledovania jazdných pruhov.

Cena a príchod na trh

A teraz sa dostávame asi k tomu najzaujímavejšiemu, čo je samozrejme cena. Kompletný cenník by mal byť zverejnený zhruba počas 14 dní, podľa potvrdených informácií by však nové Korando s benzínovou motorizáciou malo štartovať od 17. 000 eur. U dílerov by sa pritom malo objaviť už začiatkom novembra.  Automobilka sa chce stále držať svojej cenovej politiky, ktorou je ponúkať vysoký štandard za priaznivé ceny.

60 rokov skúseností

Prvý kórejský výrobca vozidiel

Špecialista na 4x4

Najstaršie kórejské SUV

záruka 5 rokov

150 000 km/100 000 km*